
Titel : Dubbelspel
Auteur : Frank Martinus Arion
Volwassen Literatuur
Verwerkingsopdracht ;
In dit boek zijn er een aantal verhaalpersonen die beschreven zijn aan de hand van hun karakter, manier van leven en hun levensvisie. Stel dat je op een dag zou mogen ruilen met een van de verhaalpersonen . Met wie zou je willen ruilen
van de verhaalpersonen en waarom. Geef hiervoor 4 argumenten waarom je voor deze verhaalpersoon kiest.
Leerdoelen ;
Kan zich identificeren met de verhaalpersoon om met hem/haar te ruilen Meijerink 2F.
Kan de argumenten kiezen en het formuleren hiervan. Meijerink 4F.
Verwerking:
Ik heb de verhaalpersoon Solema gekozen, omdat ze een vooruitstrevende vrouw is.(2 pnt)
Argument 1; Solema samen met Janchi een aantal coöperatieve bedrijven hebben opgezet..(2 pnt)
Argument 2; Solema geeft Nora de vijf gulden, die ze eerder die dag niet aan haar man had gegeven, Nora had het heel moeilijk en heeft het niet breed.(goedhartige person).(2 pnt)
Argument 3; Solema, is wel gelovig en speelt vaak op het orgel tijdens de kerkdienst(talentvolle vrouw).(2 pnt)
Argument 4; Solema, zij heeft gestudeerd en een poging gedaan om een politieke partij op te richten. Zij staat in hoogaanzien..(2 pnt)
10 : 10 x 9 + 1= 10.
Beoordeling/Criteria;
Ruilen met de verhaalpersoon 1 punt,
De reden waarom je ruilt met deze persoon 1 punt.
Voor elk argument 2 punten.
Persoonlijke ervaring ;
Ik heb een 10 gehaald bij het maken van deze opdracht, Ik had dit boek ook moeten lezen voor het tentamen van Dhr. F. Mulders. Het was heel makelijk deze opdracht uit te voeren.
Toelichting ;
Duidelijke omschrijving over de opdracht van de leerlingen. De leerlingen gaan in groepsverband werken aan deze opdracht. De leerlingen gaan door samen de argumenten opzeken in het boek, tijdens deze werkvorm(Check in duo's) van samenwerken mogen de leerlingen overeenstemmen over de gekozen argumenten. Beide leerdoelen worden bij deze opdracht getoetst bij de evaluatiefase kunnen de leerlingen en leerkracht kijken of de doelen bereikt zijn.
De leerdoelen zijn belangrijk omdat de leerlingen maak ook de leerkracht de vaardigheid krijgt in de competenties.
Bij elk argument bij het maken van deze opdracht is er een waardering, de leerlingen moeten de opdracht goed uitvoeren om de punten te halen.
Ik heb er veel van geleerd, het is de eerste keer dat ik zo'n opdracht uitvoer. Doordat ik van dit boek hou en het gelezen heb, was het ook makkelijker om deze opdracht uit te voeren.
Maak jouw eigen website met JouwWeb